Benchmarking en investeringsstrategie

Het ontwikkelen van een nieuw strategisch plan, inclusief een bijgewerkte strategie voor de bevordering van buitenlandse investeringen voor de life sciences industrie.

Vraag

De Austrian Business Agency (ABA)  had behoefte aan een nieuw strategisch. Onderdeel van dat plan zou een bijgewerkte strategie ter bevordering van buitenlandse investeringen moeten zijn. ABA vroeg BCI om in de eerste plaats de activiteiten en resultaten van het agentschap te benchmarken met vergelijkbare ontwikkelingsmaatschappijen in Europa. Ten tweede moesten de strategische richtingen voor het bureau worden gedefinieerd en ten slotte moest een eerste waardepropositie voor de life science-industrie worden ontwikkeld.

Achtergrond

De Austrian Business Agency is de nationale ontwikkelingsorganisatie van Oostenrijk. Het agentschap is onder meer verantwoordelijk voor het aantrekken van nieuwe buitenlandse investeringen naar de regio door gerichte marketing uit te voeren op specifieke segmenten en regio's en om geïnteresseerde investeerders op de best mogelijke manier te faciliteren.

Onze aanpak

Ons project met ABA omvatte de volgende fases:

  • Benchmarking met vergelijkbare organisaties
  • Strategische aanbevelingen
  • Ontwikkeling van waardeproposities

Het project werd uitgevoerd in nauwe samenwerking met het team van het de klant. Als eerste stap zijn interviews gehouden met sleutelpersonen binnen de organisatie om gedetailleerd inzicht te krijgen in de huidige praktijk en resultaten.

Vervolgens hebben we de activiteiten van ABA beoordeeld en vastgesteld waar de sterke punten van het bureau liggen en waar deze nog verder kunnen verbeteren.

De beoordelingsresultaten werden vervolgens gebruikt om lacunes te identificeren en aanbevelingen te formuleren voor ABA om deze lacunes op te vullen.

Een duidelijk resultaat van de analyse was de identificatie van de sterke en veelbelovende positionering van Oostenrijk als vestigingsplaats voor bedrijven in de biopharma, vooral op het gebied van oncologie en cel- en gentherapie.

Daarom werd ervoor gekozen om een ​​eerste waardepropositie te ontwikkelen die zich op dat industriesegment concentreerde.

De waardepropositie werd ontwikkeld op basis van belangrijke bouwstenen:

  • De belangrijkste locatievereisten van deze specifieke life science-bedrijven (R&D, productie).
  • De sterke punten van het ecosysteem in Oostenrijk.
  • Positionering van Oostenrijk ten opzichte van andere life science-hotspot locaties in Europa.

De match tussen de eisen van life science-bedrijven en de Oostenrijkse waardepropositie.

Resultaat

In de eerste plaats werden op basis van onze praktijkervaringen de lessen voor Oostenrijk gedefinieerd en werden aanbevelingen geformuleerd om deze lessen in de praktijk te brengen. Uiteindelijk werd een duidelijke waardepropositie opgeleverd die kan worden gebruikt bij de marketing van inkomende investeringen.