Locatie Marketing
Het ruimtelijk en economisch landschap verandert snel. Het doel blijft om aantrekkelijk te blijven voor reeds gevestigde bedrijven, maar ook een sterke propositie te bieden voor nieuwe economische activiteiten. Om uw regio, stad, campus of innovatiedistrict te positioneren als een interessante plek om zaken te (blijven) doen, is het essentieel om een solide marketingstrategie en een uitgebreid, gericht marketingplan te hebben.
Rijk, regio en havens bundelen hun krachten binnen de Topcorridors om multimodale goederenvervoerscorridors te versterken en duurzamer te maken. De overheid en het bedrijfsleven worden soms als twee verschillende werelden ervaren. Wij nodigen u daarom uit om samen de kloof te overbruggen.
Zürich/Rotterdam, 21 december 2021 - Met een geïntegreerde visie, waarin een ambitieus economisch ontwikkelingsconcept wordt gekoppeld aan duurzame strategieën voor ruimtelijke planning, landschap en mobiliteit, heeft Team KCAP met Buck Consultants International de internationale prijsvraag voor het strategisch masterplan van de Keflavík Airport Area in IJsland gewonnen.
Wij voeren locatiemarketingprojecten uit op verschillende niveaus:
- Nationaal of regionaal
- Stad
- Technologiecluster
- Bedrijven- of sciencepark
Om bedrijven aan te trekken en te behouden in uw regio of uw specifieke locatie is het niet voldoende om uitstekende verbindingen, bedrijfsruimte, of een eersteklas universiteit in de etalage te zetten. U zult actief de belangrijkste uitdagingen van uw specifieke doelgroepen moeten doorgronden en daar oplossingen op maat voor bieden. Eén van de belangrijkste bepalende factoren in locatiebeslissingen is tegenwoordig toegang tot talent. Welke oplossing kunt u bieden aan gevestigde bedrijven met uitbreidingsplannen en aan nieuwe investeerders?
Op basis van onze uitgebreide ervaring in het werken met bedrijven in hun locatiekeuzeprojecten kunnen we ondersteunen bij het identificeren van de belangrijkste troeven die u heeft (waarom zou uw regio op het netvlies van bedrijven moeten staan als mogelijke toekomstige locatie?), het aanpakken van de belangrijkste elementen waarin het vestigingsklimaat moet worden verbeterd en het begrijpen welke specifieke doelgroepen het beste aansluiten bij de waardepropositie van uw regio, stad, locatie, campus of science park, innovatiedistrict.