Commercieel vastgoed

De vastgoedmarkt is zeer dynamisch. De vastgoedgebruikers bewegen op de golven van economische, technologische en sociale veranderingen. Dit leidt tot voortdurende aanpassingen van ruimtegebruik, locatievoorkeuren en functies van vastgoed. Ontwikkelaars en beleggers worden op hun beurt telkens opnieuw geconfronteerd met een veelheid van nieuwe trends, veranderende wet- en regelgeving en technologische ontwikkelingen.

Nieuws
Overheden bundelen krachten voor economisch herstel

Het Kabinet heeft met grote waardering het Economisch Herstelplan van de gezamenlijke provincies omarmd. “Dit herstelplan is ons gezamenlijke strijdplan om Nederland uit de crisis te investeren en innoveren”, zegt staatssecretaris Mona Keijzer van Economische Zaken en Klimaat.

Bekijk volledig artikel
NT TV over de verduurzaming van de verslogistiek

De import, export en het binnenlandvervoer van versproducten groeit nog steeds en is binnen Europa vrijwel volledig weggeöriënteerd. De klanten in de versketens zoals de retail en de grote warenhuizen in binnen- en buitenland gaan in de komende jaren hogere eisen stellen aan de verduurzaming van vervoer in hun ketens.

Bekijk volledig artikel
Agenda
Propositie

Of u nu actief bent in logistiek en industrieel vastgoed, de kantorenmarkt of de ontwikkeling van campus- en innovatieomgevingen, de huidige onzekere omgeving vereist dat u een grondige analyse uitvoert voordat een beslissing wordt genomen. 

Bij het uitvoeren hiervan is het essentieel dat uw vastgoedstrategie gebaseerd wordt op grondige en uitgebreide analyses van economische trends, inzicht in de prestaties en dynamiek van de vastgoed- en kapitaalmarkten, begrip van huidige en toekomstige trends en ontwikkelingen bij eindgebruikers, en voorspellingen van regionale dynamiek.

Onze visie op commercieel vastgoed

Als vastgoedontwikkelaar en/of investeerder realiseert u nieuwe gebouwen en locaties voor de lange termijn. Het is daarom cruciaal dat u de juiste beslissing neemt over waar en wanneer u de volgende investeringen wilt doen en/of nieuwe locaties wilt ontwikkelen, op welke doelgroepen van eindgebruikers u zich wilt richten en hoe u herontwikkelde oude locaties of nieuwe locaties op de juiste manier in de markt zet. In de huidige economische context waarin u opereert is dit zelfs nog belangrijker. Het financieren van nieuwe projecten is uitdagend geworden en de vraag van eindgebruikers verschilt sterk per branche. Bovendien speelt schaarste aan fysieke ruimte een rol op veel hotspots en heeft arbeidsmarktkrapte invloed op de locatiekeuzes die uw huidige en toekomstige eindgebruikers maken.

Voor het beantwoorden van uw belangrijkste vragen over de marktinteresse en haalbaarheid van vastgoedprojecten zijn analyses van trends, het ontwikkelen van prognoses en een specifieke, op feiten gebaseerde visie vereist. Dit geldt zowel voor specifieke gebouwen als voor locaties. De ontwikkeling van vastgoed- en locatieconcepten kan alleen succesvol worden uitgevoerd als deze gebaseerd zijn op gedetailleerd inzicht in product-/dienst-/marktcombinaties. Dit omvat het creëren van een op feiten gebaseerde analyse van de concurrentiepositie (inclusief prijsniveaus) van het nieuwe project, gebouw of locatie en niet in de laatste plaats grondige risicoanalyses. Nadat de beslissing om te investeren is genomen, moet u nog steeds bepalen wat de meest effectieve manier is om uw (nieuwe) locatie te vermarkten, gericht op een specifieke doelgroep, met een gerichte waardepropositie.

Cases
Case
Benchmarking van locaties in Tsjechië
Benchmarking van locaties in Tsjechië
De opdrachtgever is een toonaangevende logistieke en industriële vastgoedontwikkelaar. Het bedrijf heeft een aanzienlijke portefeuille in Tsjechië. Het bedrijf wilde een beter inzicht krijgen in de concurrentiepositie van de sites in hun portefeuille ten opzichte van andere sites in omringende landen als Duitsland, Polen en Oostenrijk. De benchm...
Bekijk volledige artikel
Case
Benchmarking en investeringsstrategie
Benchmarking en investeringsstrategie
De Austrian Business Agency (ABA)  had behoefte aan een nieuw strategisch. Onderdeel van dat plan zou een bijgewerkte strategie ter bevordering van buitenlandse investeringen moeten zijn. ABA vroeg BCI om in de eerste plaats de activiteiten en resultaten van het agentschap te benchmarken met vergelijkbare ontwikkelingsmaatschappijen in Euro...
Bekijk volledige artikel
Case
Productielocatie en locatieselectie in Azië en China
Productielocatie en locatieselectie in Azië en China
Onze klant is één van de toonaangevende fabrikanten van industriële gereedschapsproducten. Het bedrijf kreeg te maken met substantiële groei in Azië voor een aanzienlijk deel van zijn productportfolio. Omdat verder groeien op een van de huidige locaties in China vanwege ruimtegebrek en lokale regelgeving niet mogelijk was, besloot het bedrijf ee...
Bekijk volledige artikel
Case
Locatiekeuze voor wereldwijde juridische en bedrijfsondersteunende expertisecentra
Locatiekeuze voor wereldwijde juridische en bedrijfsondersteunende expertisecentra
Onze klant is één van de meest toonaangevende internationale advocatenkantoren ter wereld. In de afgelopen decennia is het bedrijf een breed, internationaal opererend bedrijf geworden, met vestigingen in alle belangrijke internationale financiële centra over de hele wereld, vertakkingen naar nieuw opkomende juridische markten en fusies met toona...
Bekijk volledige artikel
Opdrachtgevers