Kantoren vastgoed
Investeren in kantoren vastgoed vereist een lange termijn strategisch perspectief. Of u nu een ontwikkelaar van kantoren bent of een investeerder, de huidige onzekere omgeving vereist dat u een grondige analyse uitvoert voordat een beslissing wordt genomen. Bij het uitvoeren hiervan is het essentieel dat uw vastgoedstrategie gebaseerd wordt op grondige en uitgebreide analyses van economische trends, inzicht in de prestaties en dynamiek van de vastgoed- en kapitaalmarkten, begrip van huidige en toekomstige trends en ontwikkelingen bij eindgebruikers, en voorspellingen van regionale dynamiek.
Voor het beantwoorden van uw belangrijkste vragen over de marktinteresse en haalbaarheid van vastgoedprojecten zijn analyses van trends, het ontwikkelen van prognoses en een specifieke, op feiten gebaseerde visie vereist. Dit geldt zowel voor specifieke gebouwen als voor locaties. De ontwikkeling van vastgoed- en locatieconcepten in de kantorenmarkt kan alleen succesvol worden uitgevoerd als deze gebaseerd zijn op gedetailleerd inzicht in product-/dienst-/marktcombinaties. Dit omvat het creëren van een op feiten gebaseerde analyse van de concurrentiepositie (inclusief prijsniveaus) van het nieuwe project, gebouw of locatie en niet in de laatste plaats grondige risicoanalyses.
Als vastgoedontwikkelaar en/of investeerder in de kantorenmarkt realiseert u nieuwe gebouwen en locaties voor de lange termijn. Het is daarom cruciaal dat u de juiste beslissing neemt over waar en wanneer u de volgende investeringen wilt doen en/of nieuwe locaties wilt ontwikkelen, op welke doelgroepen van eindgebruikers u zich wilt richten en hoe u herontwikkelde oude locaties of nieuwe locaties op de juiste manier in de markt zet. In de huidige economische context waarin u opereert is dit zelfs nog belangrijker. Het financieren van nieuwe projecten is uitdagend geworden en de vraag van eindgebruikers verschilt sterk per branche. Bovendien speelt schaarste aan fysieke ruimte een rol op veel hotspots en heeft arbeidsmarktkrapte invloed op de locatiekeuzes die uw huidige en toekomstige eindgebruikers maken. Ontwikkelingen in binnenstedelijke gebieden hebben een heel ander profiel dan ontwikkelingen aan bijvoorbeeld de randen van steden. Binnen Nederland dienen actuele thema’s zoals beschikbaarheid van elektriciteit (“netcongestie”), stikstof en de krapte op de arbeidsmarkt ook in de overwegingen meegenomen moeten worden.
Nadat de beslissing om te investeren is genomen, moet u nog steeds bepalen wat de meest effectieve manier is om uw (nieuwe) locatie te vermarkten, gericht op een specifieke doelgroep, met een gerichte waardepropositie.
Vastgoed markt- en haalbaarheidsanalyse
Het herkennen van kansen is een vereiste voor succes, maar het negeren van risico's leidt tot slechte beslissingen. Een grondige en uitgebreide markt- of haalbaarheidsstudie biedt inzicht in de cruciale elementen van uw geplande vastgoedconcepten:
- Concept/product
- Specifieke doelgroepen
- Concurrentiepositie op regionaal, nationaal of internationaal niveau
- Visie op de marktdynamiek
- Risico's, die mogelijk leiden tot aanpassingen in de nieuwe ontwikkeling
In onze aanpak maken we gebruik van onze kennis van de dynamiek in de kantorenmarkt in binnen- en buitenland, de belangrijkste spelers en de belangrijkste trends en ontwikkelingen. We combineren deze kennis met een pragmatische en volledig onafhankelijke benadering, op feiten gebaseerde prognoses, creativiteit en het vermogen om kansen te herkennen en nieuwe vastgoed- en locatieconcepten te ontwikkelen. Op basis van onze markt- en haalbaarheidsanalyses nemen investeerders, ontwikkelaars en overheidsinstanties over de hele wereld succesvolle investeringsbeslissingen.
Ontwikkeling van vastgoedstrategie
In onze aanpak voor de ontwikkeling van vastgoedstrategie analyseren we de marktdynamiek en valideren we het niveau van risicoacceptatie en het minimaal vereiste rendement. Daarnaast analyseren we ook de aansluiting bij de bestaande vastgoedportefeuille en de algemene vastgoedstrategie van uw bedrijf. Grondige analyses van trends en de ontwikkeling van vraagprognoses zijn cruciaal voor succes. Het resultaat is een duidelijke en op feiten gebaseerde aanbeveling voor de meest veelbelovende kantorenlocaties en gebouwen en hun overeenkomst met uw specifieke eisen, resulterend in een succesvolle vastgoedstrategie en portefeuille.
Het ontwikkelen van een marketingplan voor uw bestaande of nieuwe gebouwen/locaties begint met inzicht in de meest veelbelovende doelgroepen en de selectie van de juiste mix van marketinginstrumenten, gericht op uw specifieke situatie. Marketinginstrumenten kunnen bijvoorbeeld specifieke beurzen of conferenties zijn waar uw doelgroep aanwezig is, en het ontwikkelen van een campagne daaromheen. Marketing met onbeperkte budgetten is eenvoudig; maar hoogstwaarschijnlijk heeft u een beperkt budget voor marketing en heeft u daarom zeer effectieve doelgerichte benaderingen nodig. Belangrijke elementen in onze aanpak zijn de slimme identificatie van voor u meest veelbelovende doelgroepen en hun specifieke eisen, het definiëren van directe marketingacties gericht op deze doelgroepen, evenals het maken van een plan voor het creatief gebruik van (traditionele en nieuwe) media.
16 juli 2024
14 februari 2022
21 januari 2022
12 januari 2022